SALMON WITH GRAPEFRUIT AND DILL ON PEA MOUSSE – SALMONE AL POMPELMO E ANETO SU MOUSSE DI PISELLI

The salmon fillet with pea mousse is a very light main dish, ideal for a tete a tete, but it will effective in a dinner with friends for sure! Legumes are a great accompaniment for dishes of fish, in this recipe are seasoned with lime and mint to give a fresh touch to salmon that in itself is a fish very fat and of intense flavour.

Il filetto di salmone con mousse di piselli è un secondo piatto molto leggero, ideale per un tete a tete, ma vi consentirà di sicuro di fare un figurone anche in una cena tra amici. I legumi sono un ottimo accompagnamento per piatti a base di pesce, in questa ricetta vengono arricchiti da lime e menta per dare un tocco fresco al salmone che di per sè è un pesce molto grasso e dal sapore intenso.

Banda-5-spazi

  • INGREDIENTS:
    -for the salmon:
    2 salmon fillets
    1 grapefruit
    1/2 lime
    dill
    salt
    pepper
    1 tablespoon oil e.v.o.
    -for the mousse
    500g peas (also frozen)
    1 clove garlic
    1/2 lime
    mint
    salt
    aromas
    Oil e.v.o.
  • INGREDIENTI:
    -per il salmone:
    2 filetti di salmone
    1 pompelmo
    1/2 lime
    aneto
    sale
    pepe
    1 cucchiaio d’olio e.v.o.
    -per la mousse
    500g di piselli (anche surgelati)
    1 spicchio d’aglio
    1/2 lime
    menta
    sale
    aromi
    olio e.v.o.
  • PREPARATION:
    We start preparing the marinade for salmon: In a container with a lid lay two salmon fillets and sprinkle with a little salt.

Iniziamo preparando la marinatura per il salmone: In un contenitore con un coperchio adagiare i due filetti  di salmone e spolverare con un po’ di sale.

SAM_3585

Separately, in a bowl, squeeze a grapefruit and a half lime, add some sprig of dill and mix well. Pour it on the two salmon fillets and let stand in refrigerator for 4 to 12 hours (more will be long marinating time, the more salmon will be flavourful).

A parte, in una ciotola, spremere un pompelmo e metà lime, aggiungere qualche ciuffetto di aneto e mescolare bene. Versare il tutto sui due filetti di salmone e lasciare riposare in frigo dalle 4 alle 12 ore (più sarà lungo il tempo di marinatura, più il salmone risulterà saporito).

SAM_3589

A few minutes before cooking salmon, prepare the pea mousse: In a fry-pan heat a little oil with a clove of garlic, add the peas, salt and spices, mix well. Cover with a lid and simmer for 20 minutes.

Qualche minuto prima della cottura del salmone, prepariamo la mousse di piselli: In una padella scaldare un po’ d’olio con uno spicchio d’aglio, aggiungere i piselli, il sale e gli aromi, mescolare bene. Coprire con un coperchio e lasciar cuocere per almeno 20 minuti.

SAM_3592 SAM_3593

Once cooked peas, let them cool for a few minutes and transfer to a blender, add a few leaves of mint and lime juice, then whisk until very finely creamy soft and homogeneous.

Una volta cotti i piselli, lasciarli raffreddare per qualche minuto e trasferirli in un frullatore, aggiungere qualche foglia di menta ed il succo di lime, quindi frullare molto finemente fino ad ottenere una crema soffice ed omogenea.

SAM_3594

Meanwhile, pour the two salmon fillets in a heated pan with a little oil and cook a few minutes per side, has to create a golden crust.

Nel frattempo, versare i due filetti di salmone in una padella scaldata con un filo d’olio e far cuocere qualche minuto per lato, deve crearsi una crosticina dorata.

SAM_3595

Once cooked salmon, prepare the dish: Place a few tablespoons of centrally pea mousse and lay on it the salmon fillet, garnish with a drizzle of olive oil.

Una volta cotto il salmone, allestire il piatto: Disporre centralmente qualche cucchiaio di mousse di piselli e adagiare su di essa il filetto di salmone, guarnire con un filo d’olio a crudo.

SAM_3596a

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s